KONKURS: ZGARNIJ GRĘ MAFIA 3

mafia3

W pierwszej części Mafii przenieśliśmy się do lat 30′ i rozpoczęliśmy karierę gangstera. W kontynuacji gry – Mafii II – pniemy się w górę przestępczej hierarchii w powojennym Stanach Zjednoczonych. Wreszcie w najnowszej odsłonie serii wracamy z Wietnamu, by zemścić się na zdrajcach i stać się najważniejszą osobą w całej Luizjanie.

ZADANIE KONKURSOWE: Napisz, w jakim miejscu i w jakim czasie powinna toczyć się czwarta część Mafii. Swoją odpowiedź uzasadnij. Możesz dodać informacje o bohaterach, pojazdach, misjach pobocznych, a nawet głównym wątku. Nagrodzimy najciekawszą i najbardziej kreatywną odpowiedź. Zwycięzca otrzyma od nas recenzowaną na technologicznie.pl Mafię III na wybraną przez siebie platformę!

Najbardziej kreatywna odpowiedź zostanie nagrodzona grą MAFIA 3 na wybraną przez zwycięzcę platformę. Laureata wyłoni Jury Konkursowe.

Pamiętaj, by odpowiedź zamieścić pod tym wpisem w komentarzu!

Konkurs trwa od 2.11.2016 do 10.11.2016, do godziny 23:59!

Regulamin konkursu znajdziesz tutaj!

Powodzenia!


ktualizacja: 15 listopada 2016 r., godzina 12:00

Zwycięzcą naszego konkursu jest Matulski93! Gratulujemy i dziękujemy wszystkim za zaangażowanie. Autora zwycięskiego komentarza prosimy o  kontakt z redakcją na redakcja@technologicznie.pl.

GRATULUJEMY!

  • Wojciech Gąsieniec

    Czwarta część gry miałaby miejsce na początku lat ’90, i byłyby to rejony słonecznego Miami, Los Angeles, a także kilka rejonów Kolumbii. Na początku gry jeden z ostatnich ocalałych ludzi, nikogo innego jak samego Pabla Escobara, dociera do Miami, kierowany nie zemstą, a żądzą władzy i zysku, rozpoczyna swoją drogę na szczyt. W pierwszych miesiącach (rozdziałach), znajduje kontakty, by móc się wybić na kokainowym biznesie, jednak sielanka nie trwa długo, bo kolumbijskie kartele nie śpią, i to nasz bohater przez sporą część rozgrywki będzie musiał zmagać się z nimi, by w konsekwencji stanąć na szczycie lub zginąć, kto wie? Pojazdy byłyby zależne od lokacji np. Miami to Cadillaci, Biuicki, i wszechobecne Fordy, zaś Kolumbia to wszyskie oldschoolowe auta jak Garbus, Fiat 500, czy Jeep Wrangler. Broń również byłaby zależna, jednak w Kolumbii można by było samodzielnie wyprodukować np. bomby czy prosty pistolet. Głównym bohaterem byłby Franco, którego jedyną rodziną jest sporo młodszy brat, który jak na swój wiek jest bardzo samodzielny, jednak kilka misji będzie również z nim związane, a może zostanie porwany?

  • mrkrzyh

    W grach wojennych dominuje I i II WŚ, ewentualnie odległe klimaty futurystyczne.
    Gry fabularne często cofają się do lat 60, złotych czasów mafii, etc.
    A ja chciałbym dobrą grę osadzoną w teraźniejszości, gdzie w radiu usłyszę współczesne hiciory.
    Jeśli jeszcze będzie dobra fabuła i gra dotknie bieżących problemów i „gorących tematów”, to może pozwoli nam nawet spojrzeć na niektóre zagadnienia z innej perspektywy.
    Odrobina ironii i satyry na kilka palących kwestii także może pomóc niektórym „złapać dystans” do pewnych spraw…

    A co do samej miejscówki – cóż, wprawdzie patriota ze mnie słaby, ale chciałbym dobrą grę osadzoną w naszym pięknym kraju.
    Idealne do tego wydaje się Trójmiasto – takie nasze polskie Los Santos (wait, to nie ta gra… ;))
    Mamy tu piękne plaże po których przechadzają się skąpo ubrane, piękne Polki…
    Mamy uroczą marinę z mnóstwem jachtów oraz zacny port z mnóstwem kanałów, w których można godzinami ścigać się na skuterach lub motorówkach.
    Całe Trójmiasto otoczone jest mnóstwem lasów, w których znaleźć można nie tylko grzyby, ale także idealne miejsce na pozbycie się ubitych gringos.
    Jeśli ktoś nie lubi kopać dziur w lesie (lub boi się kleszczy) zawsze może odwiedzić tutejsze zoo i … nakarmić zawsze głodne lwy.
    W końcu mamy odwieczną wendettę między dwoma zwaśnionymi klubami z Gdyni i Gdańska.
    Ultrasi obu drużyn to idealny materiał do stworzenia dwóch zwalczających się gangów, walczących o wpływy i rewiry.
    Całości pięknie dopełnia konflikt hotelarzy i restauratorów, którzy co roku walczą ze sobą o turystów i ich portfele.
    Także włodaże wszystkich trzech miast nie są zainteresowani stworzeniem jednej wielkiej metropolii, a przyciąganiem mieszkańców jedynie do swoich miast i rozwój „swojego podwórka”.
    Niejednokrotnie swój cel starają się osiągnąć nie do końca czystymi zagrywkami…
    Wszystko to może stanowić idealne tło i podstawę bardzo dobrej gry (i to nawet wydanej w kilku częściach).
    Obrazu dopełnia bogate nocne życie miast, olbrzymie kluby i dyskoteki, w których dzieją się prawdziwe cuda ;)
    Za dnia (jeśli kogoś nie kręci plaża i morze) można polatać lotnią, odwiedzić szkółkę pilotażu w aeroklubie, lub po prostu poszukać skarbów w poniemieckich bunkrach.
    A powszechnie wiadomo, że jak są bunkry, to jest fajnie…

    • mrkrzyh

      Chciałbym grę na PS4 :)

  • Zantos

    Według mnie Mafia IV powinna mieć miejsce w Polsce za czasów komuny. Powinno się grać agentem lub wojskowym wynajętym przez prezydenta Wałęsę, aby zlikwidować jakiegoś mniejszego redaktora, który nie jest na rękę Wałęsię. Główny bohater zostaje porwany przez wrogą organizację a kontakty z prezydentem się urywają. Po jakimś czasie bohater zaprzyjaźnia się z wrogami a walczy z ludźmi, z którymi się przyjaźnił

  • Szymon Grzybowski

    Oczywistym czasem i miejscem dla akcji Mafii IV jest Polska końca lat 90. Zaczynalibyśmy jako chłopak z Podkarpacia, który w swojej małej miejscowości kradnie radia samochodowe i zostaje zauważony przez lokalnego bossa, który, zleca mu na początku proste prace, jak ściągnięcie haraczu z Baru „Halina” czy przemyt lewych fajek z Ukrainy. Celem gracza byłoby pięcie się po szczeblach gangsterskiej kariery – zdetronizowanie Pruszkowa i Wołomina, zlikwidowanie łódzkiej ośmiornicy, pozbycie się mafii rosyjskiej. Gra kończyłaby się gdy gracz zostałby premierem. Interesuje mnie wersja na PS4.

  • Witek Koroblewski

    Polska końca lat 80 jest idealnym tematem dla Mafii…, ale numer V.

    Mafia IV powinna rozgrywać się w latach ’70. Gra zaczyna się w Niemczech w drugiej połowie lat sześćdziesiątych, gdzie z pozoru spokojni restauratorzy prowadzą rozbójniczy proceder, wówczas poznajemy bohaterów i uczymy się kontrolowania rozgrywki.

    Właściwa akcja rozpoczyna się kilka lat później w Polsce od briefingu generała Milewskiego, rozpoczynającego akcję „Żelazo”. Bohater – drobny opryszek zostaje wciągnięty w jedną z największych akcji polegających na współpracy wywiadu i świata przestępczego. Oprócz kradzieży i rozbojów, w grze pojawiają się współpraca ze Stasi oraz tzw. akcje likwidacyjne na zlecenie MSW, gdzie gracz będzie musiał podejmować wybory moralne. W pobocznych rolach, oprócz gen. Milewskiego pojawią się oczywiście bracia Janoszowie, Edward Gierek, Jan Szydlak, Piotr Jaroszewicz oraz Henryk Kulczyk, ojciec Jana.

    W pewnym momencie wierchuszka MSW postanawia zakończyć akcję, przejąć zyski i pozbyć się niewygodnych świadków. Po finałowej strzelaninie na daczy Milewskiego w grudniu 1981, bohater ponownie ucieka za zieloną granicę, gdzie zastaje go stan wojenny. Gra kończy się przebitkami filmów z 1984 roku, kiedy to Mieczysław Janosz zgłasza się na milicję i w rezultacie akcja zostaje ostatecznie zdekonspirowana i wyciszona, a gen. Milewski usunięty z Biura Politycznego KC PZPR. https://uploads.disquscdn.com/images/772ec22925f28d846017ec720ece569c01bca0cd77732e0ecf585f351dc01bc5.jpg

  • Irek Turowski

    Czwarta cześć Mafii powinna rozgrywać się u źródła powstawania zorganizowanych grup przestępczych i przenieść gracza do złotego czasu The Noble Experiment czyli w czasy prohibicji dokładnie w jej początek czyli 1919.

  • Bartłomiej Gromadzki

    Czwarta część Mafii powinna rozgrywać się w Japonii. Tamtejsza mafia czyli Yakuza sięga swoją historią do 1600 roku naszej ery.

    Yakuza istniała w różnych grupach i pod grupach ale naprawdę doszła do władzy kiedy została użyta do promowania nacjonalizmu w Japonii we wczesnym XX wieku. Wtedy właśnie ich imperium zaczęło rosnąć w siłę. Podczas Amerykańskiej okupacji po drugiej wojnie światowej zaczęli jednoczyć się w wspólnych celach jakimi były hazard , prostytucja , korupcja na szczeblach politycznych i policyjnych.

    Yakuza z początku była pod wpływem mafii Włoskiej i również zaczęła organizować się w „rodziny”. Wiele ludzi z ulicy takich jak wszelkiej maści sprzedawcy i handlarze , biedacy czy inni życiowi wykolejeńcy gdy trafili do mafii odnaleźli tam swoją prawdziwą rodzinę.

    W Yakuzie panuje całkowite oddanie bossowi tudzież „ojcu rodziny”. Za błędy płaci się w iście pradawny sposób: za każdym razem kiedy „żołnierz” mafii nawali w jakikolwiek sposób niezgodny z regulaminem( o którym mowa później) musi odciąć sobie kawałek palca , zaczynając od najmniejszego. Za każdy kolejny błąd „płaci” się kolejnym palcem.
    Wywodzi się to jeszcze z czasów feudalnych kiedy utrata palca powodowała osłabienie umiejętności walki mieczem. Jeśli kiedyś znajdziemy się w sytuacji gdzie będziemy się spierać z mężczyzną któremu brakuje paru palców , lepiej przeprosić , pokłonić się i oddalić.

    Wydawca mógłby to rożnie zinterpretować a gra mogła by mieć bardzo rozległy świat i dużo misji do wykonania przez głównego bohatera.
    Tytuł mógłby brzmieć Mafia IV- Świat Yakuzy.

  • Bartłomiej Gromadzki

    DO POPRZEDNIEGO POSTA -PLATFORMA PS 4. POZDRAWIAM

  • Przemek Siwiński

    Według mnie,następna część Mafii powinna być umiejscowiona w Los Angeles w latach 80 XX wieku. W tym okresie zawiązała się Mara Salvatrucha – MS 13. Pierwotnie miała chronić Salwadorczyków,jednak wkrótce gang wszczął walkę narkotykową z gangiem który wchodzi w skład mafii meksykańskiej. Z zimną krwią zabijali, ćwiartowali ciała i zostawiali w miejscach publicznych, by siać przerażenie. W biały dzień włamywali się do domów, podprowadzali samochody, porywali ludzi i gwałcili kobiety. By zostać przyjętym trzeba przejść próbę odporności.Głównym bohaterem mógłby być członek innej mafii(lub policjant),który ryzykując życie wciela się w szeregi MS 13 i infiltruję ją od środka. Żeby zostać przyjęty musiałby zabić kogoś ze swojego gangu lub zostać pobity przez każdego z członków gangu tak jak było to w rzeczywistości. Każda decyzja miałaby wpływ na dalszą grę. Główny bohater mógłby być wplątany w politykę,gdyż na tym opierałyby się misje poboczne. Zlecenia od najbardziej wpływowych ludzi. Druga opcja podobna tylko że członek gangu przechodzi na „jasną” stronę mocy widząc co czynią jego pobratymcy. Po cichu zaczyna niszczyć mafie od środka mając do pomocy przyjaciół. Może chce założyć własny gang i kontrolować miasto lub po prostu zeby miasto było czyste?. Ze złej drogi przechodzi na dobrą i zaczyna pokutować za swoje czyny. W ramach pokuty pomaga policji,tym mogłyby być misje poboczne. Liczę,że spodoba się moja alternatywna wersja kolejnej części Mafii :)

  • Marcin Kozieł

    gdybym
    miał wybrać to dał bym scenariusz w Rosji- czas obecny – 10lat- koniec
    wojny w Afganistanie, głowną postacią jest Ivan który jako żołnierz
    Specnazu po powrocie z wojny w afganistanu, rozwija swoja siatke
    przemytniczą opium, handlu kobietami, bronia po byłym
    ZSRR(czlogi,karabiny, RPG itd). Akcja nie musi sie dziac tylko w Rosji,
    ale dodatkowo Afganistam gdzie jedziemy do swoich kontaktow z czasów
    wojny i załatwiamy z nimi handel bronia, otwieramy swoje przemytnicze
    szlaki a niszczymy szlaki konkurencji. Dodatkowo torujemy sobie droge w
    Moskwie do bogactwa niszczac konkurencje. Mozemy palic i niszczyc
    lokalne wytwórnie narkotyków sterujac popytem naszego środka. Mozemy
    porywac dla okupu bogatych aby miec na handel bronią. Jako wątek mozna
    dodac centrum strowania misjami(przemy na mala skale, zabojstwa,
    wymuszenia) do ktorych mozemy wyslac naszych ludzi- i rozwijac ich
    mozliwosci.Mozemy wybrac sposob przemytu – czy to maja byc transport
    powietrzny(np. w trumnach poległych żołnierzy), wodny( na pokładzie
    statków). Kazda droga ma swoje konekwencje. Z postepem głównej historii w
    ktorej masz bohater musi słono płacic bliskimi mu osobami za budowanie
    syndyku zbrodni zdobywamy nowa bron i mozliwości. Dodatkowo jako jedna
    misje umiescil bym misje jako najemnik w afganistanie gdzie zabijamy
    kogos za grube pieniadze. Skupil bym sie na tym aby swiat byl rozlgegły,
    fabula spójna, a misje poboczne trudne. Dodatkowo sama gra powinna dac
    mozliwosc userowi odczuc zmiane naszej postaci podczas wydarzen w watku
    głownym. Jako żołnierz specnazu nie ma on za duzo uczuc, ale osoby
    bliskie sa dla niego wazne, i kazda strata przyjaciela/ brata pcha bo w
    złość i gniew ktore nakazuja mu postepowac droga zła. Na samym koncu ku
    jego zdziwieniu nie czuje satysfakcji, czuje tylko smutek, samotonosc i
    żal.

  • Dawid

    Moim zdaniem MAFIA 4 powinna toczyć sie w kilku miejscach w latach 90-tych. Kilka lokacji Los Angeles , Miami ,oraz państwa Ameryki południowej (Kolumbia , Wenezuela) i dobrze opowiedziana historia oddająca klimat tych czasów. Mogłaby to byc historia drobnego mafiosa który rozpoczyna swoją przygodę z przemytem, i dochodząc do pewnej władzy próbuje zdobyć pozostałe miasta . Przy kilku lokacjach mamy również druga opcje kilka lokacji kilka historii . W jednej moglibyśmy byc przemytnikiem który ma za zadanie powiększanie swojego terytorium działania , w kolejnej handlarzem bronią a w jeszcze innej zasiąść na tronie swojego wielkiego imperium mafijnego.

  • nikolajewna

    PS4 ;)
    Ja widzę kolejną część Mafii w antycznym Egipcie.
    Niewolnik Seredus pod osłoną nocy uciekł z morderczych prac przy budowie piramidy.
    Staje teraz przed trudnym wyborem – uciec jak najdalej aby zachować właśnie odzyskaną wolność, czy spróbować „wyrównać rachunki” ze swoimi oprawcami i uwolnić z niewoli resztę swojej rodziny.
    Znając dziarską naturę Seredusa wybóR jest z góry przesądzony.
    Nasz bohater rozpoczyna swoją przygodę od próby powstrzymania dostaw kamieni niezbędnego do budowy piramid.
    W tym celu zaciąga się do grupy piratów, wraz z którymi napada na transport kamieni spławianych Nilem.
    Od tego czasu, w celu zdobycia dodatkowych surowców lub pieniędzy, możemy wykonywać misje pirackie na Nilu lub pełnym morzu.
    Jednocześnie uwalniamy na morzu transporty z niewolnikami, którzy przyłączają się do nas i będą nam niezbędni w późniejszej walce.
    Nasza działalność skupia się także na eliminowaniu nadzorców, którzy pilnują i poganiają niewolników na budowie.
    W tym celu wykonujemy standardowe misje „zabij cel”.
    Kolejną grupą zadań są sabotaże przy budowie, które mają podkopać autorytet naszych przeciwników i pokrzyżować ich plany.
    Finalnie gdy poziom autorytetu zostanie zbity do zera, nasza „armia” sojuszników i sprzymierzeńców jest zadowalająca, a oprawcy pozbawieni są najlepszych dowódców i odcięci od wsparcia przechodzimy do finału naszego wyzwania i wzburzamy powstanie niewolników.
    Toczymy krwawą walkę, której finałem jest pojedynek z namiestnikiem faraona, który zamordował naszą żonę.
    Po walce uwalniamy z niewoli naszych dwóch synów.
    W tle pozostaje nieukończona piramida, skąpana w krwi i pochłaniana systematycznie przez piaski pustyni, a nasz bohater z synami odchodzi w blasku księżyca.

  • ADIX

    Nowa Mafia powinna byc w Rosji. Gangsterów tam pełno, ze czasem strach używać słowa Rosja, klimat mroczny jak sam mordor. Nasz główny bohater w dzień przykładny alkoholik podtrzymuje życie pod sklepem a wieczorem jak wytrzeźwieje staje sie niebezpiecznym gangsterem. Jego piękny, (prawie) nowy polonez budzi postrach wśród okolicznej miejscowości. Mówią ze jego bron szybciej strzela niż on przetwarza informacje co sie dzieje w danej chwili. Oczywiscie strój i fryzura musi pasować do klimatu wiec skórzana kurtka po wujku, włosy ulizane do przodu i to niebezpieczne spojrzenie…
    Gra musi byc realistyczna wiec nasz piękny polonez lubi sie zepsuć, od mrozu szyby zamarzają i ogólnie nie jest kolorowo. Regenerujemy życie za pomocą litra, połówki lub ćwiartki :D

  • Patrycja

    Akcja nowej Mafii powinna toczyć się w Londynie lata 80 ,90. Deszczowa aura, zatłoczone ulicy i nasz bohater w podwójnym wydaniu. Z jednej stron początkujący policjant który w miarę rozwoju awansuje od szeregowca do elitarnego wydziału kryminalnego z drugiej po służbie lub w czasie niej zadziorny gangster ,który działa na dwóch frontach, i jednocześnie w czasie akcji ma za zadanie pomóc swoim kolegą z gangu a z drugiej nie dać się wykryć swoim kolegą z jednostki elitarnej . Dodajmy do tego klimatyczny deszczowy Londyn z BigBenem w tle; Tamizę dającą wodną drogę ucieczki i wielkie miasto z licznym zaułkami, opuszczonymi magazynami na przedmieściach gdzie nasz bohater będzie walczył o interesy swoje i swoich kolegów… pytanie których?? PS4

  • Amadeusz Szyszka

    Nowa Mafia powinna się rozgrywać we Włoszech. Pokazanie początków mafijnego świata to jedyny słuszny kierunek. Temat ten nie jest zbyt chętnie podejmowany przez twórców, skupiających się raczej na USA. Zaczynalibyśmy na Sycylii i stopniowo rozszerzali nasze wpływy na całe Włochy. Pokazanie uroku, a także ciemniejszej strony włoskich XIX wiecznych miast mogłoby być mocną stroną tej produkcji, ale nie jedyną. Zobrazowanie jak mafie dochodziły do najwyższych szczeblów władzy, jej powiązań z kościołem i rządzącymi, pokazanie problemów i zepsucia tamtejszych ludzi. Klimat wylewałby się dosłownie z ekranu, to przecież bardzo ciekawy okres historyczny, działający na wyobraźnię. Zakończenie opowieści mogłoby się kończyć podczas emigracji zarobkowej i tworzeniu podwalin pod działalność mafijną w Stanach Zjednoczonych.

    • Amadeusz Szyszka

      PS4

  • onizuka81

    Zdecydowanie Chiny – Siła i mądrość w postaci wytatuowanego smoka powinna się przewijać przez całą rozgrywkę w której będziemy członkiem Triady. Shin-hai liczy ponad 10 tysięcy członków a ich wpływy rozciągają się na cały świat także można zawrzeć podróże w samej grze. Co ciekawe Triada posiada w swoich szeregach wiele kobiet i główną bohaterką Mafii 4 mogłaby być kobieta… piękna, bezlitosna… posiadająca jednak swój kodeks honorowy.

  • Krzysiek Jasek

    To mafia 4 dalekiej przyszłości
    gdzie nie ma zła i przestępczości
    wolny od gangów i wszelkiej skazy
    świat bez przemocy i zarazy

    Futurystyczna wizja ziemi
    którą to człowiek na lepsze zmienił
    wymazał zło z ludzkiej natury
    krusząc przestępstwa twarde mury

    Jak Atlantyda stary świat minął
    ostatni gangster już dawno zginął
    nie ma policji, spokój panuje
    każdy z natury prawo szanuje.

    I diametralnie się zmienia fabuła,
    nagle jednostka system „zatruła”
    pierwsze morderstwo od setek lat
    i do korzeni wraca znów świat.

    To jak zły impuls, lawina ruszyła
    przestępczość teraz się obudziła
    kto by pomyślał że jeden człowiek poprostu od tak, puści zło”w obieg”

    Polska….WARSZAWA,to właśnie tu
    budzi się mafia z długiego snu
    nad Wisłą słychać syreni śpiew
    i tu wybucha gangsterski gniew.

    Od małej iskry zapłonął świat,
    znów wraca wizja więzień i krat
    milion sześćsetny mamy rok,
    ludzkość przeżywa moralny szok

    Tworzą się bandy, gangi i grupy
    gwałty, porwania, haracze, trupy
    broń staje się narzędziem zagłady,
    wokół szaleństwo i pełno zdrady.

    Mafia porusza się gwiezdną flotą
    co drugi gangster lata gablotą,
    która do gwiazd zabrać go może
    wszystko do koła we krwi kolorze.

    Zaczyna tworzyć się ruch oporu
    który chce zgasić iskrę terroru,
    wraca idea prawa, policji
    ta zapisana w ludzkiej tradycji.

    Jak ośmiornica wyciąga macki
    gotowa wszakże do przeprowadzki
    mafia chce zdobyć inne planety
    takie na przyszłości ma priorytety.

    To już jest wojna dobra ze złem
    mafijny obraz który jest tłem
    kolejnej części wspaniałej gry
    w którą byś zagrał z pewnością ty:)

    Miałem napisać trzy krótkie zdania
    lecz jeśli kwestia jest rymowania,
    moja fantazja bywa bez granic
    i założenia zdają się na nic;p

    Ciekawy konkurs to bez wątpienia, życzę więc wszystkim powodzenia
    Każdy ma szansę na nagrodę
    i na wspaniałą z „mafią” przygodę.

    Na koniec będę z wami szczery :)
    wygrać chce grę na PS4
    przeładowuje…. namierzam cel
    fajna zabawa z technologicznie.pl

  • Mateusz Robert Job

    Moim zdaniem Mafia 4 powinna toczyć się w roku od 1900 roku do roku terazniejszego ponieważ można by było w ten sposób ukazać piękno oraz tragedię ludzkiej przeszłości oraz piękno terazniejszości jak i te złe cechy.Myślę że pokazanie tego było by świetnym pomysłem biorąc pod uwagę fakt że gra by była brutalna a czasem nawet przenikał by ją lekki pogrom horroru który przeżywali ludzie w epoce która była początkiem rozwoju dzisiejszego świata.Uwzględnić fakt o tym jak zmieniła się cywilizacja na przestrzenie zeszłego stulecia oraz na początku tego było by pięknym gestem dla historji. W grze moglibyśmy się wcielać się w dajmy na to 3- postacie. Każda z tych postaci była by umieszczona w innym momęcie historji na przestrzeni tego stulecia oraz terazniejszości.3 osobne historie które mogły by pokazywać nam świat teraz jak i kiedyś w ciągu ułamku sekundy przenosząc się w inne czasy.Fabuła natomiast dla każdej postaci osobna.Myślę że to świetny pomysł i pokazanie tego w grze będzie to świetna gra pokazująca naprawdę dużo.

  • Klimczak Przemek

    Mafia 4 moim zdaniem takze powinna byc powiazana z innymi poprzednikami mozna by bylo zastosowac fajny zabieg odwolam sie tu do ksiazki pt. „Metro 2033″ gdzie gloenym bohaterem jest pewien chlopak Artem poznaje on w swojej przygodzie wiele osob , autor korzystajac z obszernosci swojej powiesci wydal kolejne tytuły tejże książki tylko z oczu innego bohatego ktorego wczesniej poznal ten pierwszy . Tak samo mozna by zrobic w Mafi 4 powiazac to tak aby wszystko mialo rece i nogi , wykorzystac jakiegos bohatera pobocznego i nim prowadzic cały tok . Co do miejsca rozgrywki dla mnie świetne by było wykorzystanie wszytskich 3 lokacji z poprzedników i stworzenie jednego wielkiego świata. Można by zacząć od małego złodziejaszka wdac sie w krag mafi napoczatku chlopiec na posylki i bydowac swoja range starac sie o to zeby zostac glowna glowa mafi. Wiadomo jak mafia to wojna zrobic kilka rodzin mafijnych i walczyc o swoj teren co do swiata aut i ludzi no i oczywiscie lat rozgrywki wybral bym lata 70 poniewaz to byl okres prawdziwych perelek motoryzacyjnych , odzwierciedlic styl ubierania charakterystyczny dla tamtych czasow . Mozna by dac graczowi wolny wybor hobby glownego bohatera np. Wyscigi , Strzelanie wyborowe itd. Niech kazdy sam robi to co najbardziej lubi sam bym sie skupil na autach poniewaz w latach 70 mozna bylo zrobic mega drakstery . Każdy kto jest fanatykiem mafi wie co mam na mysli , zrobienie jednego wielkiego swiata i pozwolenie na rozwoj glownego bohatera w taki sposob jaki odpowiada graczowi. PS 4

  • Karol

    Mafia 4? Czasy współczesne i USA. Po wyborach na prezydenta główny bohater (z powodu , że jest terrorystą) atakuje zwycięzce wyborów. Jacob (tak ma na imię główny bohater) zyskuje przez to sławę wśród znanych gangsterskich mafiozów , dzięki czemu zna go więcej ludzi. Okazuje się jednak , że prezydent przeżył zamach. Pewnego wieczoru , w wiadomościach publicznych wypowiedziana jest informacja o ciężko rannej głowie państwa. Mafiozi , którzy zaufali Jacobowi , dowiedziawszy się o tym wysłali swoich najlepszych ludzi , aby zlikwidowali Jacoba (z tego powodu , że po śmierci prezydenta mieli oni przejąć władzę nad krajem). Oczywiście główny bohater nie ma zamiaru ginąć , więc broni się i ucieka przed rozwścieczonymi mafiami Ameryki. Akcja gry dzieje się w takich miastach jak : Seattle , Portland , Los Angeles , Las Vegas , Filadelfia , Nowy Jork , Chicago. Gra będzie podzielona na rozdziały – im dalej przejdzie się fabułę , tym więcej miast będzie odblokowanych. Po przejściu głównego wątku będą takie rzeczy jak znajdźki , misje poboczne itd. Oczywiście będzie można wtedy przemieszczać się pomiędzy miastami używając lotnisk (szybkiej podróży).

  • Kamil Przystalski

    Uważam że mafia 4 powinna być w kilu krajach zeby była możliwosć na lotnisko i do innych kraji napewno powinny być kraje takie jak kolubia gdzie może się znajdowqć początek części 4 napstepne kraje takie jak chiny ,włochy ,anglia ,polska nawet, rpa ,usa,mexiko mam nadzieje że dobrze się rozpisałem jeśli chodzi o fabułę chętnie mógł skątaktować z twórcami dziękuję za wysłuchanie i życze miłego czytania

  • Sebastian Szczubełek

    PS4
    Miejsce akcji Ameryka i Londyn lata 50-60.
    Ameryka,miejsce Blood Rock, miasto mafii gangsterów i innych złych typków którzy tylko czekają aż żeby wyciągnąć pistolet i załadować drugiemu w łeb.
    Jedna z najpotężniejszych rodzin mafijnych rodzina Murdo przeżywała najgorsze chwilę ich wspaniały don umierał na ciężką chorobę. W trakcje trwania choroby postanowił wybrać swojego następce, miał on dwóch synów Johna i Alberta.
    John był tym spokojniejszym i mądrym zawsze słuchał rad innych członków rodziny natomiast Albert tym nadpobudliwym i hardym do działania bez zastanowienia, żądnym krwi swoich wrogów. Z upływem czasu John postanowił zrezygnować z kandydatury na głowę rodziny z powodu miłości jego życia Anny postanowił, że bardziej jemu odpowiadało pomaganie swojemu bratu zamiast zostawać nowym Donem rodziny, Albertowi to było na rękę. Na łożu śmierci Don jednak wolał Johna na swojego następce i kazał swojemu synowi zająć się całą rodziną Murdo jako nowy Don.
    Ten wysłuchując prośby ojca postanawia spełnić ostatnie życzenie ojca, Albert był przeciwny temu i zdenerwował się na brata, ponieważ obiecał że odstąpi jemu miejsca jako nowy Don Murdo.
    Minęło 8 lat od momentu kiedy John został Donem jego mądrość i przebiegłość w interesach pozwoliła rodzinie Murdo stać się najpotężniejszą rodziną w Blood Rock ich wpływy sięgały bardzo daleko od skromnych barów aż po kasyna, banki i fabryki samochodowe.
    Albert natomiast obserwował wyczyny brata i czekał na odpowiedni moment, moment w którym odbierze wszystko bratu i przejmie rodzinny interes. John i Anna mają dwójkę dzieci Angelo i Maria. Pewnego wieczoru wybierają się do teatru, Albert czekał na tą okazje bardzo długo
    zorganizował wszystko aby jego plan w końcu się zrealizował. W teatrze wybuchł pożar John w raz rodziną udaję się prawie wydostać z teatru ale przy samym wyjściu czekał na nich Albert wraz z kompanami zabijają Johna jego żonę, zostały dzieci tym udaje się uciec z teatru.
    W trakcie pogoni Maria zostaje ranna upada na ziemię i karzę bratu uciekać ten biegnąc dalej i nie obracając się słyszał strzał co znaczyło dla niego że jego siostra nie żyje. Albert po tym ukartowanym incydencie przekazując rodzinie Murdo że jego brat wraz rodziną zginęli w pożarze, zostaje Donem.
    Angelo udało się uciec z Kraju wylądował w Londynie, kradł, robił prace dorywcze, żeby przetrwać, zauważył go jeden z ludzi rządzącej wtedy w Londynie mafii, przygarnął chłopaka i nauczył go dyscypliny, jak wykorzystywać sytuację i jak zabijać skutecznie ludzi. Po wielu latach chłopak zmienił imię i nazwisko stał się skutecznym człowiekiem od brudnej roboty, stał się prawą ręką szefa Londyńskiej mafii. Po jakimś czasie do Londynu przybywają ludzie z Amerykańskiej mafii którzy chcą współpracować z londyńską mafią jest to rodzina Murdo, Don Alberto we własnej osobie, na szczęście nie poznaje swojego bratanka ten wykorzystując okazje namawia Dona do współpracy z amerykanami
    (później po rozmowie z Amerykańską mafią, Angelo zdradza swojemu Donowi kim jest i pyta się czy nie pomoże mu w jego zemście w zabiciu Alberta a w zamian oferuję że rodzina Murdo będzie podlegać pod Londyńską mafię.)
    Tak rozpoczyna się historia zemsty młodego Angelo pełna intryg, krwawych dni oraz korupcji. Wybrałem ten okres i miejsca, ponieważ interesy międzykontynentalne sprawiały największy dreszcz emocji, duża stawka i duże pieniądze i władza.( Tak wygląda główna fabułą).
    Misje poboczne nieskomplikowana zbieranie informacji przekupstwo, upozorowane śmierć członków rodzin, przejmowanie kasyn i barów, handel samochodami, lub częściami.
    Bohaterowie poboczni: ludzie wierni Johnowi Murdo pomagający chłopakowi zabić Alberta, paru znajomych z Londyńskiej mafii no i oczywiście kobieta która będzie się starała namówić Angelo do porzucenia mafii i prowadzić z nią normalne życie (czyli dwa zakończenia się kłaniają)

  • Paweł Andryańczyk

    Następnym miastem będą według mnie:
    -Las Venturas. Stawiam, że pojawi się w rozszerzeniu mafia 3 a przed nim lub po nim, albo jednocześnie z San Fierro. Albo już w kolejnym wielkim GTA. Mnóstwo filmów akcji działo się w Las Vegas, więc na pewno wykorzystane będą ich motywy w parodii tego miasta. Tak samo jest zresztą w GTA V i San Andreas. Dodatkowo stan Nevada sąsiaduje z Kalifornią, więc w przypadku mafia 4 łatwo będzie umieścić tam fabułę (albo odwołać się do tej z piątki w przypadku następnej części serii)
    -albo Vice City. Jeśli Las Venturas się pojawi to będzie pewnik w innym wypadku szanse będą 50/50. San Fierro raczej będzie kiepskim miejscem na następną grę, bo nie jest zakorzenione jako miejsce wielkich kradzieży i spektakularnych przestępstw. LV albo VC są w tym przypadku lepsze i bardziej elastyczne i na nie jest/będzie większy hype.

    Któreś z tych dwóch. Nie mogę się zdecydować, czy lepsze byłoby Miami czy Las Vegas, bo oba wyglądają fenomenalnie nocą i w obu można poprowadzić ciekawe wątki kręcące się wokół narkotyków, hazardu i brudnych pieniędzy. Jeśli będzie Vice Cit, to poprzeczka jest ustawiona wysoko. Pewnie powróci wątek tworzenia imperium przestępczego jak w Człowieku z Blizną i pewnie będzie motyw duetu – tak jak w GTA Vice City, gdzie był Tommy i Lance – co według mnie nie było wykorzystane do cna.

  • Sith’ari Sadow Łuckiewicz

    Zaproponowalbym jako miejsce akcji Wlochy- w koncu to kolebka Mafii. Akcja gry moglaby byc podzielona na dwa okresy- wczesne lata 60, gdzie gracz wybiera przynaleznosc do Camorry, ‘ndranghety, czy Sacra Corona Unita. Wiazaloby sie to oczywiscie z wyborem startowego obszaru, umiejetnosci I wyposazenia. Gracz pnie sie w hierarchii coraz powazniejszymi fuchami, az zostaje zaufanym cynglem. Wtedy przychodzi pora na drugi okres gry, zaczynajacy sie w 65 roku. Uchwalona zostaje ustawa antymafijna, w prawie po raz pierwszy pojawia sie pojecie Mafii oraz mafioza. Gracz staje sie trzonem sil w walce z rzadem I obronie interesow wybranej wczesniej rodziny. Dzieki jego dzialaniom slynny proces

    • Sith’ari Sadow Łuckiewicz

      *ciag dalszy, moj szitfon nie pozwala mi na kontynuowanie poprzedniego komentarza.* „Stu czternastu” konczy sie fiaskiem. Rzad wypowiedzial wojne Mafii, wiec ta odpowiedziala swoim sposobem. Morderstwami, zamachami, lapowkami, szantazami. Ofensywa mafijna wobec rzadu I sil skierowanych do walki z Mafia napewno daje mozliwosc konstrukcji ciekawych, roznorodnych misji. 2K mogloby oddac klimat Wloch XX wieku, przedstawic piekny Neapol, starozytny Rzym, czy malownicze wsie, ktore byly domem dla Mafii, jej podworkiem. Posiadam PS4, z gory dziekuje ;p

  • Michał Puczyński

    Mafia 4 tylko na Sycylii – w XIX wieku. Zobaczylibyśmy początki formowania się mafii, stojącą za nią początkową szczytną ideę (ruch oporu przeciwko okupantowi) i stopniową zmianę w okrutną organizację przestępczą.

    Świetna fabuła pisze się sama – tym bardziej, że akcja może skakać z dekady na dekadę. Lokacje mogą się subtelnie zmieniać, tak samo starzejący się bohaterowie i coraz lepsza technologia. Do tego mamy rewelacyjny, nietypowy setting z pięknymi widoczkami.

    Były już gry o organizacjach przestępczych w USA w praktycznie każdej dekadzie XX wieku. Czegoś takiego jednak jak dotąd nie było, a Mafia zawsze próbowała pokazać coś nowego.

  • Krzysiek Kurek

    Myślę, że kolejna mafia mogłaby się przenieść ze Stanów do Europy. A jak Europa to na myśl przychodzą mi dwa miejsca – Włochy lub Rosja. Rosja charakteryzowalaby się zimnym i brutalnym klimatem. Do tego mnóstwo ciekawych wątków jak interesy z innymi krajami i np. rządem. Myślę, że gra powinna być osadzona w XXI wieku. Luksusowe drogie samochody w Moskwie, droga biżuteria i Rosjanki ;)

  • Patryk PokeKrk

    Moim zdaniem kolejna akcja gry powinna rozegrać się w Polsce dokładnie w latach 80- 90 w tym czasie głownie w miastach typu Warszawa, Kraków, Szczecin, Trójmiasto itd …
    W tym mieliśmy dobrze rozwinięte grupy przestępcze tzw Mafie mające swoje siatki przestępcze również za granicami Naszego kraju.
    Grunt dla gangów był podatny, bo trafiły na czas chaosu. Milicja zmieniona w policję dopiero uczyła się nowych obowiązków. Wszelkimi siłami odcinano się od PRL, przy okazji spuszczając ze smyczy tzw. osobowe źródła informacji, czyli agentów milicji i SB w świecie przestępczym. Wielu znanych w latach 90. gangsterów w poprzedniej dekadzie zajmowało się cinkciarstwem (uliczny handel walutami). Wśród waluciarzy SB miała mocną agenturę. Większość esbeków zweryfikowano negatywnie i role się odwróciły, teraz oni stali się agenturą świata przestępczego. Gangsterzy wykorzystywali ich kontakty i znajomości z milicjantami przemianowanymi na policjantów, z prokuratorami, a nawet z sędziami.

    Być może głoszona przez niektórych teza, że polską mafię stworzyła Służba Bezpieczeństwa, jest za bardzo spiskowa, ale coś jednak jest na rzeczy. Otóż dzisiejsi gangsterzy w latach 80. dziwnie łatwo wyjeżdżali do Niemiec na wielomiesięczne pobyty. Bez problemów dostawali paszporty w czasach, kiedy nie było to wcale takie proste. Niemiecką mekką dla polskich złodziei były wtedy Hamburg i inne miasta nadmorskie. Bywali tam Nikoś, Wariat, Oczko, Słowik, Kiełbasa i Masa. W tymże Hamburgu już w latach 70. w ramach nadzorowanej przez Służbę Bezpieczeństwa akcji o kryptonimie „Żelazo” dokonywano napadów rabunkowych. Zyski z przestępstw zasilały nielegalną kasę MSW. Dziad w swojej książce („Świat według Dziada”) pisze zagadkowo o tajnej wiedzy swojego brata Wariata na temat afery „Żelazo”. Nie podaje szczegółów, ale sugestia jest jasna: Wariat mógł brać udział w akcjach sterowanych przez oficerów SB.

    Na przełomie lat 80. i 90. uchylono furtkę, dzięki której legalnie sprowadzono do Polski miliony litrów spirytusu z zachodniej Europy. Powstały ogromne fortuny. Zjawisko nazwano aferą alkoholową. I chociaż furtkę zamknięto, transporty wypełnione alkoholem nadal przekraczały granice, teraz już jako kontrabanda. Dla gangów przemyt spirytusu i wprowadzanie go do obrotu w postaci fałszywej wódki stały się złotą żyłą. Gang z Pruszkowa jako pierwszy opatentował własny wynalazek. Po co ryzykować wpadkę na granicy, bezpieczniej po prostu okradać przemytników. Zaczęto na masową skalę napadać na należące do różnych szemranych biznesmenów tiry z nielegalnym spirytusem.

    Styl pruszkowski szybko podchwycili gangsterzy z innych części Polski. Przez prawie 10 lat trwała hossa świata przestępczego. Inaczej niż za PRL, przestępcy trafiali teraz na czołówki największych gazet, sponsorowali imprezy, bawili się w vipowskich salach najlepszych klubów, zamieszkiwali w najdroższych apartamentowcach, obok polityków, znanych aktorów i biznesmenów, odpoczywali na egzotycznych wysepkach, weszli do kultury masowej. Mit twardych, bezlitosnych facetów, którzy się niczego nie boją, stał się atrakcyjny w wielu zaniedbanych społecznie środowiskach. Bycie gangsterem wręcz nobilitowało, wydawało się świetnym sposobem na łatwe, choć często krótkie życie. W czasie, kiedy status materialny stał się najistotniejszym wyznacznikiem sukcesu, wielkie pieniądze mafiosów przemawiały do wyobraźni.

    Mafia rozpełzła się po kraju. Małe lokalne grupy przestępcze kolejno przystępowały do większych struktur. Bossowie Pruszkowa mieli w zwyczaju wspólne wyprawy do innych miast. Wystarczyło, że pokazali się w Szczecinie, Zgorzelcu, Suwałkach czy Lublinie, a już miejscowi gangsterzy na wyścigi deklarowali poddaństwo. Za Pruszkowem szła bowiem legenda. – Bardzo pomogli nam dziennikarze – przyznaje Jarosław S., ps. Masa. – Pisali, jacy jesteśmy groźni, jacy krwawi.

    Z Pruszkowem współpracowały m.in.: szczecińska grupa Oczki, lubelska Dziuńka, katowickie Simona i Krakowiaka, Sandokan z Częstochowy, część gangów z Gdańska (poza Nikosiem, który trzymał z wołomińskim Wariatem). Ustalił się następujący podział: Pruszków rządził terenami na zachód, północ i południe od Warszawy; Wołomin nadzorował granicę wschodnią.

    Myślę, że sytuacja która panowała w Polsce w tamtych czasach spokojnie by się nadawało na nie jedną grę :)

  • Jędrzej Rutkowski

    Myśle że kolejna mafia przeniosła się do rosji i żeby to były lata 80. Powino to dziać wszystko w moskwie lub sant petersburgu, głównym wątkiem był by upadek zssr. Było by dużo wątków związanych z rządem rosyjskim i jego tajemnicami

  • Arturr

    Według mnie akcja czwartej cześć mafii powinna toczyć się w Las Vegas – „mieście hazardu” w latach 60. W tym czasie właśnie zaczynał się rozwijać hazard w tym mieście. Bohaterem gry była by osoba w wieku 20 lat. Bohater widzi jak miasto diametralnie się zmienia. Podsycony bohater przez kolegę (kolega opowiada bohaterowi że udało mu się wygrać pokaźna sumkę w kasynie) zaczyna spróbować szczęści i zaczyna grać w kasynie. Na początku bohater wygrywa gry i powiększa swoje środki, jednak pewnego dnia traci wszystko i zaciąga bardzo wysoki dług. Prosi o pomoc kolegę, a ten przedstawia mu jednego z przedstawicielka mafii. Po kilku misjach „wstępu do mafii” bohater dowiaduje się że dług który ma do spłacenia powiększył się, a osobie której ma spłacić ten dług jest równie wpływowy jak mafii. Razem z mafią bohater próbuje dopaść „wpływowego człowieka dopaść go”.
    Misjami pobocznymi gry mogą być mini gry takie jak: ruletka, jednoręki bandyta i inne gry kasynowe.

  • Wojciech Gaweł

    Moim zdaniem kolejna odsłona kultowej gry Mafia powinna się rozgrywac nie gdzie indziej jak we współczesnej Polsce. Nasi piłkarscy kibice są odpowiednimi kandydatami do walki z naszym głównym bohaterem :) on sam, jeden jedyny przeciwko zgrai sympatyków naszych ekstroklasowych klubów. To byloby coś. Czy trzeba tłumaczyć więcej ? Chyba nie. Ciekawe czy poradziłby sobie w naszych współczesnych czasach.

  • Maciej Midziak

    4 czesc powinna nas przeniesc do roku 2000r w Chicago.
    W czasie gdy wszyscy żyją w obawie o to co sie stanie po przekroczeniu bariery 1999-2000 Frank Tamper wykorzystuje luki w oprogramowaniu FBI i zmienia swoje dane dzieki ktorym staje sie Don Franco z Sycylii. Udaje bardzo powaznego Gangstera, ktory chce przejac cale miasto.
    Kase zdobył rabujac konwój razem z kumplem. W kwocie 5mln usd. Dzieki temu zakupil auta, bron oraz podrzędnych gangsterów. Pierwsza misja zaczyna sie od przejęcia towaru aktualnego pana miasta. Jest to 300kg metafetamoni, ktora znajduje sie w dokach portu.
    A dalej bedzie z górki;p

  • Dawid

    Moim zdaniem 4 czesc Mafii powinna przeniesc sie do Meksyku tam caly czas dziala przestepczosc gangsterska nie wazne w jakim roku ja bym zrobil to w obecnym XXI wieku , dodalbym piekne szybkie obecne sportowe auta, motocykle i oczywiscie nie zabrakloby pieknych motorowek itd po to zeby szybciej przemieszczac sie np do kuby ,panamy, i pobliskich wysp fajnie gdyby rowniez byly wraz z meksykiem w 4 czesci. Na takich wyspach zawsze moze znalesc sie jakas grupa gangsterska wtedy akcja jak i glowny watek bylby bardzo ciekawy przemieszczajac sie po tych wyspach.Juz to sobie wyobrazam .Pozdrawiam dawid

  • Sebastian Małek

    Czwarta część Mafii powinna toczyć się na terytoriach postradzieckich (po rozpadzie ZSRR w 1991) szczególnie w Polsce i Rosji. Naszym głównym bohaterem był by człowiek z „Mafii Pruszkowskiej”. Gra polegałaby na rozwoju naszej mafii oraz na wojnie z innymi mafiami o wpływy. Naszym największym wrogiem była by „Mafia sołncewska”, jedna z najgroźniejszych i największych na świecie zorganizowanych grup przestępczych, utworzona w Rosji.

  • Hycek

    Moim zdaniem Mafia 4 musi mieć coś w sobie z serii filmu PSY :) Główny bohater jest ” psem ” który będzie w każdym swoim działaniu udowadniać ze można działać w pojedynkę ze skorumpowana milicja… Napotka tam wrogów, fałszywych przyjaciół, a także prawdziwych ” braci ” Za których jest w stanie oddać życie.

  • Radek

    Łódzkie Bałuty, lata 1910-1950 kiedy to całą dzielnicą trząsł niejaki Ślepy Maks. Menachem Bornsztajn(bo tak miał naprawdę na imię) jest na tyle ciekawą postacią, że mógłby być głównym bohaterem lub zleceniodawcą gracza. Łódź tamtych lat to głównie fabryki, niskie budynki i wąskie uliczki co nadawałoby klimatu nieufności i niebezpieczeństwa. Przedmieścia pełne paserów, zlodziejaszków i biedoty, bogate centrum z pięknymi kamienicami, przechadzający po Piotrkowskiej artyści, właściciele kamienic i pobliskich fabryk. Wszystko nadawałoby to unikalnego klimatu, którego w grach jeszcze nie było.

  • Aleksander Głaz

    Mafia 4 powinna rozgrywać się w usa w czasach prohibicji alkoholowej .
    Okres ten idealnie pasuje do gangsterskich porachunkow, jest tam hazard , nielegalny biznes oraz idealne tło obyczajowe.
    Widać to chociażby po serialu boardwalk empire czy książkach denisa lehane’a.
    Jako miasto można tu przebierać pomiędzy nyc, Chicago, atlantic city, las vegas plus oczywiście tereny pozamiejskie.
    Można również historię powiązać z mafią z Sycylii i tam również umieścić epizodyczny wątek .
    Jest w tym okresie wielkie pole do popisu :)

  • Bart Kowalsky

    Fenomenem czwartej odsłony Mafii byłoby zrealizowanie jej na podstawie polskiej serii filmów Pitbull. Jak wiadomo cała seria filmów swoim klimatem oraz fabułą była bardzo udana. W grze przenieślibyśmy się do czasów mafii pruszkowskiej z lat 90. Polskie realia, polski kryminał, prawdziwe życie.

  • http://kacik-tezukiego.blogspot.com/ Tezuki

    Kolejna Mafia powinna dziać się w Japonii i dać nam do pokierowania członkiem Yakuzy. Dobrze by było teraz zgłębić świat innej znanej mafii, a Yakuza to obecnie największa organizacja przestępcza, które znajduję się w kraju z najmniejszym współczynnikiem przestępstw. Większość dzieje się w cieniu i jest prowadzona na zupełnie innym poziomie co włoska mafia, to mogłoby być ciekawe.

  • patryk gordon

    Europa, przede wszystkim środkowa i wschodnią, początek lat 80 kończąc na współczesności. Tajemniczy bohater, którym przyszło nam grać, nie jest zbyt znany na początku. Można powiedzieć, że nic o nim nie wiemy oprócz tego, że jest gangsterem i próżno szukać uśmiechu na jego twarzy. Nie koniecznie kolorową przeszłość naszego bohatera będziemy poznawać w trakcie gry raz za razem zaskakując sie aż do ostatniej misji. Będziemy brali udział w wielu ważnych wydarzeniach tamtejszej Europy, mając nie mały wpływ na rozwój akcji i przyszłosc. Poczynając od wprowadzenia stanu wojennego w Polsce przez Gen. Jaruzelskiego, zamachu na Jana Pawła II, poprzez awarie elektrowni atomowej w chernobylu, upadek muru berlińskiego czy rozpad związku radzieckiego, kończąc na konfliktach w UE, rosyjskich wojskach na ukrainie, a nawet zahaczajac o wątek wyboru Donalda Trumpa na prezydenta USA. W tej części mafii będzie pokazane jaki gangsterzy mają wpływ na politykę i decyzję władzy. Powiązania mafijne, biurokracja, łapówki, zastraszanie, morderstwa na zlecenie, fałszerstwa itp. Wróćmy do naszego bohatera. Jak wspomnialem na początku, w trakcie gry będziemy go poznawać. Dowiadujemy się że jest sierotą i od dziecka jest w mafii. Jego rodzice zostali zamordowani, matka brutalnie zgwałcona do tego na oczach jeszcze dwuletniego wtedy gangstera. Jego partnerem a zarazem opiekunem, który wprowadził go do tego świata jest dwukrotnie od niego starszy gangster, prawa ręka szefa. Nasz bohater traktuje go jak ojca. Drastyczny obrót akcji następuje wtedy gdy okazuje się, że to on tak naprawdę zgwałcił jego matke, zabił ją i jego ojca na wyraźne polecenie szefa. Idąc dalej, ojciec bohatera był wcześniej powiązany z mafią, był jednym z jej członków, dopóki nie okazało się że robił interesy za plecami bossa co zaowocowało taka a nie inną sytuacją. Wiadomo, dwuletnie dziecko nie miało jeszcze takiej pamięci do twarzy a w jego otoczeniu wyrzucano z pamięci nie lojalnych gangsterów czego skutkiem bylo, że połowa nie wiedziała nawet o istnieniu jego ojca a kto wiedział to milczał. Koniec końców zabijamy swojego ‚kumpla’ i szefa a następnie możemy wybrać dwa alternatywne zakończenia. Nie potrafiąc sobie poradzić psychicznie z tym że słóżyło się osobom, które zniszczyły Ci życie popełniamy samobójstwo albo po prostu pakujemy się i uciekamy z europy przed zemsta mafii do Ameryki Południowej co da podwaliny do ewentualnego powstania następnej części. Obojętne jakiej narodowości jest nasz bohater. Ze względu na to, że akcja będzie się toczyć w różnych miejscach w Europie to może być Polakiem, Rosjaninem, Niemcem czy Ukraińcem…

  • Marta Gajewska

    A może mafia w Polandii :) Gang Pruszkowski, nowe milenium, zmiana historii :) Każdy wie że „Pruszków jest tam, gdzie kończą się Reguły”. Pershing i Masa, kultowi bohaterowie w nowej odsłonie :D

  • Shodan155

    Kolejna odsłona Mafii, mogłaby mieć miejsce w Polsce. Czemu? Otóż mamy do tego idealne warunki, wystarczy spojrzeć na ul. Wiejską. Całe te afery z podsłuchem etc. Scenariusz mógłby opowiadać historię młodego Adama, który jest politykiem i chce działać dla dobra obywateli. Później fabuła rozkręciłaby się na tyle, że mielibyśmy misję z sadzeniem drzew a potem zamachem. Albo pościgi po Warszawie nocą. Ze zwykłego polityka, wspinalibyśmy się powoli po drabince kariery, aż do momentu w którym mielibyśmy wszystko. Potem DLC z wyjazdem do Brukseli, w którym poza nowymi postaciami, gra podsumowałaby wszystkie nasze wybory i na ich podstawie pokazała odpowiednie zakończenie. Przykładowo mogliby wrzucić misję ala Pearl Harbor, w którym jedziemy na spotkanie do Niemczech, ale wszystko szlag trafia i musimy bronić się na lotnisku przed kolejnymi falami uchodźców. Ponieważ Adam wcześniej służył w Vietnamie, ma idealne doświadczenie w posługiwaniu się bronią oraz pojazdami. Przecież każdy słuchając „Creedence Clearwater Revival – Fortunate Son”, ma przebłyski z tamtych lat. Pomimo faktu, że nawet tam nie był? Racja? Suma summarum, byłaby to jedna z lepszych części , która czerpałaby z innych gier a nawet robiła to lepiej. Do tego stacje muzyczne, w tym Radio Maryja, ponieważ niektórzy gracze mogą woleć grać bez zabijania (byłoby za to osiągnięcie), dlatego należy również pamiętać o nich. A zapomniałbym o najważniejszym, talentach. Gra mógłby wybrać spośród 3 drzewek: Złodziej, Strzelec, Pacyfista. W każdym miałby dostęp do unikalnych perków oraz stacji radiowych, które pasowałyby do jego stylu gry. I tak właśnie Złodziej to bardziej gangsterskie nuty, od naszych czarnoskórych braci. Strzelec to drzewko oferujące bardziej rockowe kawałki. Natomiast Pacyfista, to delikatne kawałki. Dodatkowo tak jak w Polsce, jeżeli gracz odpali Radio Maryja o godzine 15, będzie mógł dostać dodatkowe doświadczenie. (działa tylko w drzewku Pacyfisty).

  • patryk gordon

    Europa, przede wszystkim środkowa i wschodnia, początek lat 80′ kończąc na współczesności. Tajemniczy bohater, którym przyszło nam grać, nie jest zbyt znany na początku. Można powiedzieć, że nic o nim nie wiemy oprócz tego, że jest gangsterem i próżno szukać uśmiechu na jego twarzy. Nie koniecznie kolorową przeszłość naszego bohatera będziemy poznawać w trakcie gry raz za razem zaskakując sie aż do ostatniej misji. Będziemy brali udział w wielu ważnych wydarzeniach ostatnich 40 lat, mając nie mały wpływ na rozwój akcji i przyszłosc. Poczynając od wprowadzenia stanu wojennego w Polsce przez Gen. Jaruzelskiego, zamachu na Jana Pawła II, poprzez awarie elektrowni atomowej w Czarnobylu, upadek Muru Berlińskiego czy rozpad Związku Radzieckiego, kończąc na konfliktach w UE, rosyjskich wojskach na Ukrainie, a nawet zahaczajac o wątek wyboru Donalda Trumpa na prezydenta USA. W tej części mafii będzie pokazane jaki gangsterzy mają wpływ na politykę i decyzję władzy. Powiązania mafijne, biurokracja, łapówki, zastraszanie, morderstwa na zlecenie, fałszerstwa itp. Wróćmy do naszego bohatera. Jak wspomnialem na początku, w trakcie gry będziemy go poznawać. Dowiadujemy się że jest sierotą i od dziecka jest w mafii. Jego rodzice zostali zamordowani, matka brutalnie zgwałcona do tego na oczach jeszcze dwuletniego wtedy gangstera. Jego partnerem a zarazem opiekunem, który wprowadził go do tego świata jest dwukrotnie od niego starszy gangster, prawa ręka szefa, doświadczony i lojalny gangster. Nasz bohater traktuje go jak ojca i ma do niego ogromny szacunek. Drastyczny obrót akcji następuje wtedy gdy okazuje się, że to on tak naprawdę zgwałcił jego matke, zabił ją i jego ojca na wyraźne polecenie szefa. Idąc dalej, ojciec bohatera był wcześniej powiązany z mafią, był jednym z jej członków, dopóki nie okazało się że robił interesy za plecami bossa co zaowocowało taka a nie inną sytuacją. Wiadomo, dwuletnie dziecko nie miało jeszcze takiej pamięci do twarzy a w jego otoczeniu wyrzucano z pamięci nie lojalnych gangsterów czego skutkiem bylo, że połowa nie wiedziała nawet o istnieniu jego ojca a kto wiedział to milczał. Koniec końców zabijamy swojego ‚kumpla’ i szefa a następnie możemy wybrać dwa alternatywne zakończenia. Nie potrafiąc sobie poradzić psychicznie z tym że słóżyło się osobom, które zniszczyły Ci życie popełniamy samobójstwo albo po prostu pakujemy się i uciekamy z europy przed zemsta mafii do Ameryki Południowej co da podwaliny do ewentualnego powstania następnej części. Obojętne jakiej narodowości jest nasz bohater. Ze względu na to, że akcja będzie się toczyć w różnych miejscach w Europie to może być Polakiem, Rosjaninem, Niemcem czy Ukraińcem…

    Ze względu na swoje pochodzenie wiadome jest że chciałbym zagrać swoim rodatkiem dlatego w mojej wersji bedzie to Polak ;)

  • patryk gordon

    Europa, przede wszystkim środkowa i wschodnia, początek lat 80′
    kończąc na współczesności. Tajemniczy bohater, którym przyszło nam grać,
    nie jest zbyt znany na początku. Można powiedzieć, że nic o nim nie
    wiemy oprócz tego, że jest gangsterem i próżno szukać uśmiechu na jego
    twarzy. Nie koniecznie kolorową przeszłość naszego bohatera będziemy
    poznawać w trakcie gry raz za razem zaskakując sie aż do ostatniej
    misji. Będziemy brali udział w wielu ważnych wydarzeniach ostatnich 40
    lat, mając nie mały wpływ na rozwój akcji i przyszłosc. Poczynając od
    wprowadzenia stanu wojennego w Polsce przez Gen. Jaruzelskiego, zamachu
    na Jana Pawła II, poprzez awarie elektrowni atomowej w Czarnobylu,
    upadek Muru Berlińskiego czy rozpad Związku Radzieckiego, kończąc na
    konfliktach w UE, rosyjskich wojskach na Ukrainie, a nawet zahaczajac o
    wątek wyboru Donalda Trumpa na prezydenta USA. W tej części mafii
    będzie pokazane jaki gangsterzy mają wpływ na politykę i decyzję władzy.
    Powiązania mafijne, biurokracja, łapówki, zastraszanie, morderstwa na
    zlecenie, fałszerstwa itp. Wróćmy do naszego bohatera. Jak wspomnialem
    na początku, w trakcie gry będziemy go poznawać. Dowiadujemy się że jest
    sierotą i od dziecka jest w mafii. Jego rodzice zostali zamordowani,
    matka brutalnie zgwałcona do tego na oczach jeszcze dwuletniego wtedy
    gangstera. Jego partnerem a zarazem opiekunem, który wprowadził go do
    tego świata jest dwukrotnie od niego starszy gangster, prawa ręka szefa,
    doświadczony i lojalny. Nasz bohater traktuje go jak ojca i ma
    do niego ogromny szacunek. Drastyczny obrót akcji następuje wtedy gdy
    okazuje się, że to on tak naprawdę zgwałcił jego matkę, zabił ją i jego
    ojca na wyraźne polecenie szefa. Idąc dalej, ojciec bohatera był
    wcześniej powiązany z mafią, był jednym z jej członków, dopóki nie
    okazało się że robił interesy za plecami bossa co zaowocowało taka a nie
    inną sytuacją. Wiadomo, dwuletnie dziecko nie miało jeszcze takiej
    pamięci do twarzy a w jego otoczeniu wyrzucano z pamięci nie lojalnych
    gangsterów czego skutkiem bylo, że połowa nie wiedziała nawet o
    istnieniu jego ojca a kto wiedział to milczał. Koniec końców zabijamy
    swojego ‚kumpla’ i szefa a następnie możemy wybrać dwa alternatywne
    zakończenia. Nie potrafiąc sobie poradzić psychicznie z tym że służyło
    się osobom, które zniszczyły Ci życie popełniamy samobójstwo albo po
    prostu pakujemy się i uciekamy z europy przed zemsta mafii do Ameryki
    Południowej co da podwaliny do ewentualnego powstania następnej części.
    Obojętne jakiej narodowości jest nasz bohater. Ze względu na to, że
    akcja będzie się toczyć w różnych miejscach w Europie to może być
    Polakiem, Rosjaninem, Niemcem czy Ukraińcem…

    Ze względu na swoje pochodzenie wiadome jest że chciałbym zagrać swoim rodatkiem dlatego w mojej wersji bedzie to Polak ;)

  • Matulski93

    Skoro każda cześć gry przenosiła nas w coraz późniejsze czasy, proponuje kolejny krok, mianowicie przeniesienie akcji w nieodległą przyszłość, np. rok 2050. Futurystyczne gry są coraz bardziej na topie i skoro już właściwie każdy gatunek gry zagościł w przyszłości, dlaczego nie miałaby to być mafijna opowieść? A wiec klimaty post apokaliptyczne, moim zdaniem sprawdziłby się najlepiej. Są, bowiem znakomitym środowiskiem dla sandboxa. Świat wyniszczony przez wojny nuklearne i kolejne katastrofy naturalne i klimatyczne. Na świecie brakuje czystej wody pitnej i paliwa. Akcja działaby się w USA, gdzieś na obrzeżach zrujnowanego Chicago. Bohaterem gry byłby ekolog włoskiego pochodzenia, Gianluca Greenpeecoli, który na skutek tych wszystkich dziejowych kataklizmów stracił nie tylko rodzinę, ale i prace, którą kochał a co za tym idzie – sens życia. Będący w depresji bohater, codziennie upija się do nieprzytomności w tym, co zostało z jednego z przydrożnych barów na przedmieściach. Pewnego dnia spotyka jednak ciekawego człowieka. Namawia on naszego bohatera do wstąpienia w szeregi mafii. Gianluca postanawia przyjąć jego propozycję z braku lepszych zajęć i tak dołącza do zorganizowanej grupy przestępczej. W czasach, gdy rząd upadł i nikt już nie troszczy się o zwykłych obywateli to właśnie mafijna rodzina roztacza swoją opiekę w post apokaliptycznej rzeczywistości. W grze będziemy wiec mieć kilka rodzin mafijnych, które nie tylko starają się obronić swoje tereny przed innymi, ale też zapewnić żywność i wodę na swoim terenie. Oprócz rodzin w grze pojawiałby się pomniejsze gangi, które moglibyśmy rozbijać. Na wpół zrujnowane miasto byłoby perfekcyjnym obszarem dla eksploracji. Mnóstwo „znajdziek”, które moglibyśmy na różne sposoby używać. Na przykład do tuningu post apokaliptycznych samochodów, które można by przerabiać, dozbrajać i ulepszać. Szukanie i zdobywanie benzyny było by również ciekawym pomysłem na urozmaicenie rozgrywki. Oprócz tego gracz strzegłby oczywiście swojej dzielnicy przed atakami konkurencyjnych rodzin, zdobywał źródła wody pitnej. Bohater piąłby się oczywiście po szczeblach hierarchii organizacji, która nie byłaby tutaj burzycielem wszelkiego porządku, lecz twórcą nowego, bezpieczniejszego świata. W misjach pobocznych można by eskortować konwoje oraz szukać ludzi zaginionych w apokaliptycznej zawierusze na zlecenie ich rodzin. Niemało czasu zabierałoby również zbieranie części do samochodów i usprawnianie ich. Jako ze główny bohater jest ekologiem, gracz zbierałby okazy ocalałych, roślin i zwierząt i próbował przechować je dla potomności, poprzez np. rozbudowanie szklarni. Główna oś fabuły koncentrowałaby się na krwawych wojnach o zapasy miedzy rodzinami i innymi gangami oraz dążeniu głównego bohatera i jego organizacji do zagarnięcia całego miasta i wprowadzeniu w nim własnego porządku, niemal niczym w prawdziwym państwie. Byłyby również wątki związane z próbą komunikacji z resztą zniszczonego świata oraz dążenia głównego bohatera do odnalezienia swojej rodziny, zaginionej podczas dziejowej zawieruchy. Takiego pomysłu na mafię do tej pory nie było, jest to, więc coś świeżego i nowego. Preferowana platforma: PS4.

  • Matulski93

    Kolejna mafia moim zdaniem powinna zostać przeniesiona do Palermo, z roku 1943. Dlaczego? Byłoby to sięgniecie do kolebki mafii, na Sycylię, a w dodatku z wielka historią w tle, a mianowicie inwazją aliantów na wyspę. Prolog przedstawiałby początki kariery pewnego drobnego nowojorskiego złodziejaszka, który wstępuje w szeregi mafii. Rządzona jest ona twardą ręką przez charyzmatycznego bossa Lucky’ego Luciano, który zawiera układ z rządem Stanów Zjednoczonych i postanawia pomóc, dzięki swoim sycylijskim kontaktom, w inwazji wojsk anglo-amerykańskich na wyspę. Trafiamy, więc do Palermo, w którym stacjonują wojska włoskie i niemieckie. Dołączamy do mafijnej partyzantki, która zwalczać będzie zarówno wojska niemieckie jak również wojska Mussolniego. Będziemy wiec zabijać wysokich dygnitarzy przysłanych na Sycylię przez dyktatora oraz niemieckich oficerów. Będziemy przecinać linie telefoniczne, prowadzić akcje dezinformacyjne, karać kolaborantów i wysadzać posterunki. Zamiast zbierać numery playboya, jak w „dwójce” będziemy zbierać niemieckie i włoskie gazety propagandowe. W ¬¬¬głównej osi fabuły przyjdzie nam natomiast wykonywać misje dla amerykańskiego wywiadu wojskowego, mające umożliwić aliantom inwazję na Sycylię oraz zadania dla lokalnego bossa mafii, związane m.in. z walką miedzy mafiosami na Sycylii. Te drugie zadania byłyby już typową „cosa-nostrową” robotą, taką jak przemyty broni, wymuszenia i zabójstwa członków konkurencyjnych rodzin. Ta niejako podwójna gra, zarówno dla rządu USA, jak i mafii byłaby niezwykle ciekawym motywem i dużym urozmaiceniem rozgrywki, która nie byłaby nudna i powtarzalna. Gdy inwazja już się dokona, wraz z członkami naszej grupy, dołączymy do wojsk amerykańskich i będziemy walczyć za wolną Sycylię i Włochy. Do arsenału naszych pojazdów dołączą oprócz klasycznych pojazdów z epoki również jeepy wojskowe, motocykle, czołgi a nawet samoloty, które będzie można „podkradać” z niemieckich i włoskich lotnisk. Z racji portowego charakteru Palermo będziemy również mogli korzystać z łodzi i łodzi podwodnych. Po ciężkiej walce, wojska alianckie zwyciężą a nasza postać wróci, w epilogu do USA i zostanie bohaterem wojennym. Stanie się również znaczącym członkiem mafii amerykańskiej. Gra na PS 4.

  • Piotr Rafałowicz

    To oczywiste, że nie ma lepszej czasomiejscówki niż lata 90. w Polsce. Czasu przemian
    ustrojowych, czasu łatwych fortun, pierwszych telewizyjnych reklam oraz bazarów z charakterystycznymi szczękami. Czasu, gdy w licznych, niekiedy bardzo podłych lokalach królowało piwo od „Marioli o kocim spojrzeniu”, a w całym kraju rozbrzmiewała muzyka disco-polo. To także czas największych „sukcesów” polskiej mafii, o której pisze się, mówi się
    i podziwia jak swoistych celebrytów. I takie właśnie swojsko-przaśne klimaty powinna zaserwować nowa odsłona gry „Mafia”. Nie będzie w niej miejsca dla elegancko skrojonych garniturów, bo te zastąpią dresy i złote łańcuchy zwisające z napompowanych na osiedlowej siłce karków, zabraknie również dżentelmeńskich zasad rodem z powieści Mario Puzo, bo na Dzikim Wschodzie „nic nie można, ale wszystko wolno”. Będą za to brutalne rozwałki konkurencyjnych lokali, bezpardonowe wjazdy do nieoharaczowanych agencji towarzyskich, korumpowanie polityków i policjantów, napady na TIR-y, przemyt narkotyków lądem, powietrzem i wodą, handel dziełami sztuki, zadawanie szyku w modnych lokalach i w ekskluzywnych kasynach, wymuszenia, pobicia, ustawianie walk bokserskich i przemyślane egzekucje, czasem przymusowe odsiadki wypełnione mini-grami typu bójki na spacerniaku czy przemycanie grypsów. Werbunek „żołnierzy” w najpodlejszych dzielnicach stolicy traktuję w tym względzie jako formalność. Teatr działań to oczywiście Warszawa (wraz z newralgicznymi podmiejskimi miejscowościami w rodzaju Pruszkowa, Żoliborza czy Wołomina), Trójmiasto i Śląsk. Mała ustawka z Rosjanami na sopockim molo? Nie widzę problemu. Arsenał to typowo wschodnia „myśl techniczna” wzbogacona o nieliczne zdobycze Zachodu. Autka to, poza nielicznymi wyjątkami, klasyka ówczesnej motoryzacji – Polonezy Caro, maluchy, zdezelowane trabanty, przereklamowane daewoo oraz passaty, pojemność baków których stała się już legendą. A dla zagęszczenia klimatu typowa gangsterska nowomowa rodem z Pragi, pozbawiona cenzury łacina sklecona w najbardziej perwersyjnych umysłach łysoli, dla których szczytem szpanu było wyjechanie komuś z buta i zajumanie portfela w centrum miasta. Przynajmniej do czasu awansu na wyższy szczebel mafijnej hierarchii, kiedy to sam mógł zacząć dowodzić grupą innych łysoli… Twórcom czwartej Mafii z pewnością nie zabrakłoby materiału źródłowego, bo tego jest (choćby w księgarniach) pod dostatkiem. Swoją drogą, to ciekawe czy księgarnie też płaciły w tamtych czasach haracze? ;) Wybieram grę na PS4.

  • Jakub

    Mafia 4 powinna toczyć się we wschodniej Europie lat 90. W Europie, w której nie dawno obalono komunizm. Nie mogłoby by zabraknąć rosyjskich broni, czy samochodów takich jak Łada, czy Wołga. Główny bohater to Polak z słowackimi korzeniami uwielbiający słuchać Bacha i Mozarta na swoim Walkmanie. Wstąpia on do ukraińskiej mafii, aby tam zniszczyć przedstawicieli komunizmu, i jako cichy zabójca wymordowywuje ich po kolei.

  • Pawel Szupryczynski

    No to może odrobinę klasyki – Cosa Nostra, ale w Watykanie! :) Mafia Włoska to klasyka gatunku, ale gdyby połączyć to z machlojkami kościoła katolickiego z lat 80 (bank Watykanu i Banco Ambrosiano – patrz fabuła Ojca Chrzestnego 3) mogłaby z tego wyjśc bardzo wybuchowa mieszanka. Można by dokładnie odwzorować Watykan, Rzym, Sycylię. Wyszłyby świetne miejscówki i byłby powiew swieżosci w tej zastygłej w Ameryce serii. Bohater to jak zwykle młody gangster wspinający się po drabince mafijnej, a gdyby deweloper miał jaja – były ksiądz ;)

  • Robert Stachacz

    Kolejna część powinna rozegrać się w Polsce po Katastrofie Smoleńskiej. Gralibyśmy jako Antonio który szuka prawdy o przyczynie owej katastrofy. Uzasadnienie? Polska uzyskałaby rozgłos, a przy okazji większość ludzi poznałoby historie oraz prawdziwy powód

  • Mariusz Brzozowski

    Czwarta część mogłaby być za czasów Pablo Escobara w Kolumbii , kartele narkotykowe , Kartele z Medellin i Cali w roli głównej , do wyboru jeden z karteli. Do tego sporo misji dodatkowych z przemytu kokainy poprzez drogi lądowe, lotnicze czy wodne.Celami misjii było by zbieranie haraczów, podpalanie aptek czy wrogich baz gdzieś w dżungli , czy nawet pościgi za innymi zbirami z przeciwnego kartelu .Bylibyśmy szarakiem , który pracuje przy największych gangsterach i rok po roku wskakujemy na wyższe pozycje , aż sami zabijamy Escobara(Medellin) czy Orejuela(Cali)i przejmujemy narkotykowe cesarstwo i rządzimy światem (szyderczy śmiech) lub moglibyśmy być gliniarzem, który ganiałby oba kartele

  • Piotr

    Moim zdaniem następna część „Mafii”, powinna być rozgrywana w Kolumbii w granicach 1974 roku, inspirowana na jednym z największych baronów naroktykowych, o ile nie największym, Pablo Escobarze, gra ta pozwoliłaby tworzyć właśnie jego historię, oraz mieć możliwość rozprzestrzenienia się z Kolumbii na sąsiednią Wenezuelę czy Ekwador, Meksyk lub Brazylię, i oczywiście powiązanie z przemytem narkotyków do USA i Europy, gra byłaby dosyć długa ale dałaby wiele wiele godzin zabawy. Urozmaicona, handlem, porwaniami, szantażami, łapówkami, zastraszaniem organów władzy i posiadanie swojej wielkiej „Familli narkotykowej”.