Nauka rysowania w AR? Czemu nie!

Sketch AR/Press Kit
Sketch AR/Press Kit

Nie jestem początkującym artystą, ale malowanie, rysowanie, bazgranie mnie uspokaja. Dlatego zainteresowałam się aplikacją Sketch AR. Co to dokładnie jest i jak działa? Zobaczcie!

Sketch AR

Szukam w obrazach Google rysunku danego przedmiotu, rzeczy, zwierzęcia, osoby, znajduję odpowiedni obrazek, powiększam, sięgam po kartkę, ołówek i się zaczyna: rzucenie okiem na obrazek, na ekran, na obrazek, na ekran, na obrazek… i widzę, że już nie jest tak idealnie, jak chciałabym go odtworzyć. Czy nauka rysowania może być prostsza? Z pomocą przychodzi rozszerzona rzeczywistość w postaci aplikacji Sketch AR. Jej zasada jest bardzo prosta: użytkownikowi wyświetlany jest wirtualny obraz na powierzchni, na której chce on narysować swoje dzieło. Trzymając telefon w jednej ręce, drugą zaczyna obrysowywać poszczególne elementy wirtualnego obrazka. Dzięki temu, linie są dokładniejsze, precyzja odtworzenia widoku znacznie lepsza i nie trzeba co chwila przenosić wzroku z kartki na ekran. Aplikacja działa trochę na zasadzie tradycyjnej kalki.

Czemu tak prosta aplikacja mnie zainteresowała? Bo dokładnie pamiętam czasy, gdy rysowałam na podstawie modeli i po regularnym ćwiczeniu, byłam w stanie coraz lepiej dopasować proporcje danych fragmentów ciała czy przedmiotów, detale były bardziej dopracowane a całość bardziej spójna. Słowem – moje umiejętności rysowania doskonaliły się!

SketchAR_app_how it works_01

Twórcy Sketch AR sugerują, że ich produkt będzie przydatny dla wszystkich tych, którzy zawsze chcieli nauczyć się rysować, ale brakowało im łatwego narzędzia, które zachęci ich do poczynienia prób. Tutaj w zasadzie od początku widzi się efekt, co zachęca do dalszej pracy.

Dodatkowo aplikacja może stać się pomocą też profesjonalnym artystom, bo pozwoli na szybkie odtworzenie/przenoszenie ich projektów na różne materiały, powierzchnie (np. płótno).

Ale to nie koniec. Twórcy aplikacji, jeśli produkt stanie się popularny, zamierzają go rozbudowywać o naprawdę ciekawe funkcje! Dzięki nowoczesnej technologii, będzie w stanie odwzorować niemalże każdy krajobraz, który nas otacza i elementy codziennego świata, naszej rzeczywistości. Ponadto w przyszłości, wirtualne obrazy będą mogły być przesyłane/wyświetlane bezpośrednio do gogli, soczewek, okularów rozszerzonej rzeczywistości jak Hololens Microsoftu. To rozwiązywałoby problem, który pierwszy mi się nasunął po przeczytaniu o Sketch AR – trzymanie telefonu. Prawdopodobnie na start wystarczy podstawka/statyw, ale cudownie byłoby widzieć obraz w okularach!

Produkt ma się pojawić w pierwszym kwartale 2017 roku i ja gorąco trzymam za niego kciuki. Co z tego, że zasada jest tak prosta jak zwykłej kalki. Czasem proste rozwiązania są najlepsze!

Dowiedz się więcej o Sketch AR.