Technologiczne

Ciekawostki z Tech świata

Biznes

Aromamarketing – sposób na zwiększenie sprzedaży

Tym, co decyduje o chęci zakupu danego przedmiotu, są wbrew pozorom nie tylko cena, jakość, czy potrzeba posiadania. Jest mnóstwo innych czynników, które w naszym mózgu wywołują pewne emocje prowokujące nas do chęci posiadania rzeczy, których nawet nie musimy potrzebować. Jednym z tych bodźców są… zapachy.

Aromamarketing

Często nie zdajemy sobie sprawy, jak bardzo nasz zmysł powonienia wpływa na niektóre podejmowane przez nas decyzje. Bywa, że nawet nieprzyjemny zapach, kojarzący nam się z beztroskim dzieciństwem, będzie działał na nas kojąco. W aromamarketingu wybiera się nie tylko piękne perfumy do roztaczania przyjemnego zapachu wokół. Bazuje się na zapachach, które kojarzą się wielu ludziom z czymś przyjemnym i odwołują się do najbardziej pierwotnych uczuć. Klasycznym przykładem takiego zapachu, jest zapach świeżego pieczywa rozpylany w sklepiku piekarniczym, który powoduje, że mamy ochotę zjeść kawałek ciepłego chleba, w efekcie kupujemy więcej pieczywa niż potrzebujemy – tym właśnie jest aromamarketing. W luksusowych butikach rozpyla się zapachy drogich perfum, które potęgują wrażenie ekskluzywności i sprawiają, że prezentowane w butiku towary wydają nam się podświadomie być bardziej atrakcyjne, więc jesteśmy bardziej skłonni je nabyć.

Wsparcie dla gastronomii

Wsparcie dla marketingu gastronomicznego to pomoc, która może się przydać w lokalach gastronomicznych, których właściciele pragną zwiększyć sprzedaż produktów. Jeśli chcemy, by nasi goście czuli się dobrze w naszej restauracji i chcieli tam siedzieć dłużej i więcej zamawiać, stwórzmy im do tego odpowiedni klimat. Specjaliści od marketingu zapachowego pomogą stworzyć kompozycję aromatu idealnie pasującego do rodzaju prowadzonej restauracji. Dzięki rozpylanej od czasu do czasu substancji zapachowej, goście poczują się u Ciebie jak w domu i będą bardziej skłonni do dłuższego siedzenia przy dobrym jedzeniu lub trunku.

System POS

Oprócz marketingu zapachowego, warto stworzyć w swojej restauracji warunki umożliwiające możliwe jak najbardziej sprawną i kompleksową obsługę klienta. System POS jest to oprogramowanie do restauracji wspierające pracę na linii sala restauracyjna-kuchnia. Pomaga on zbierać zamówienia przez specjalne mobilne urządzenia, bez użycia kartki i ołówka. Natychmiast przekazuje je do kuchni, pozwala stworzyć raport z pracy kelnera, w sposób graficzny prezentuje salę, by obsługa kelnerska była ułatwiona. Dobrze dobrany do rodzaju działalności system POS to zasługa specjalistów z działu marketingu w sieci, zajmujących się jak najlepszym dopasowaniem produktu do potrzeb klienta, czyli właściciela restauracji.

Aby prowadzić lokal na jak najwyższym poziomie, warto zainwestować w systemy przywoławcze dla kelnerów, umożliwiające sprawniejszą pracę i komunikację kelner-kucharz. Dodatkowo warto też zadbać o takie detale, jak spraye, dozowniki lub elektryczne wkładki zapachowe, wydzielające specjalnie dobrany aromat, pobudzający apetyt, relaksujący i wprowadzający w restauracji klimat, którego się nie chce opuszczać. To sprawdzone triki na przyciąganie klienteli do restauracji!

Jeśli jesteś zainteresowany poznaniem nowoczesnych technik sprzedaży, to zapraszam!

4 KOMENTARZE

  1. Paul Getty Zwykle Twierdzil, że bezinteresowna przyjazń może istnieć tylko pomiedzy osobami o jednakowych dochodach. I ja sie po niekąd z tym zgadzam 🙂 A ty ?

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *