Szukasz miejsca dla swoich plików? Oto przegląd najlepszych chmur!
Coraz chętniej trzymamy nasze dane w wirtualnych chmurach. Jest to w końcu rozwiązanie nie tylko bardziej wygodne od standardowych dysków, ale także bezpieczniejsze i w wielu przypadkach tańsze. Przygotowaliśmy dla Was zestawienie czterech najpopularniejszych i wg nas najlepsze chmury do przechowywania danych – Dropbox, OneDrive, Google Drive oraz iCloud Drive. Mamy nadzieję, że pomoże Wam ono w wyborze najlepszego rozwiązania, które będzie dostosowane do Waszych potrzeb. Już na wstępie dodam, że podane niżej ceny są opłatami miesięcznymi.
Najlepsze chmury? Zaczynamy od Dropbox!
Dropbox to najpopularniejsza usługa chmurowa, a także jedna z najlepszych. Jest dostępna niemal na wszystkie platformy, cechuje się świetnymi aplikacjami oraz wygodną w użyciu wersją webową. Dropbox to jednak nie tylko sam wirtualny dysk, ale także narzędzie do zarządzania zdjęciami w postaci Carousel oraz narzędzi do kolaboracji – Dropbox Paper – które znajduje się obecnie w fazie beta.
Warto dodać, że ze względu na popularność oraz poniekąd pionierski charakter Dropboxa, wiele aplikacji oraz usług oferuje wsparcie dla tego dysku. Jest to niewątpliwie znacząca zaleta.
Wersja Pro poza większą ilością dostępnego miejsca (1 TB) oferuje opcję zdalnego czyszczenia, a także dodatkową kontrolę nad udostępnianiem plików i folderów. Z kolei wersja Business przynosi nielimitowane miejsce na dane, nieograniczone odzyskiwanie usuniętych plików, pełną kontrolę udostępniania plików, a także priorytetową pomoc techniczną. Warto dodać, że choć za darmo uzyskujemy tylko 2 GB wirtualnego dysku, to polecając Dropboxa znajomym i kupując smartfony Samsunga możemy zwiększyć tę przestrzeń nawet o 50 GB. Dlatego sami widzicie dlaczego w rankingu najlepsze chmury Dropbox musiał być.
- 2 GB – za darmo
- 1 TB – 9,99 €
Nielimitowana przestrzeń dla firm – 12 € za użytkownika
Ranking najlepsze chmury, czyli OneDrive
Chmura OneDrive to ciekawe rozwiązanie przede wszystkim dla subskrybentów usługi Office 365 Microsoftu. Otrzymują oni w pakiecie 1 TB darmowego miejsca na tę usługę i to już od 29,99 zł miesięcznie.
Osoby niezainteresowane pakietem Office powinny zwrócić uwagę na pozostałe plany, które oferuje Microsoft. Niestety nie przynoszą one żadnych dodatkowych funkcji poza przestrzenią dyskową, ale dobra integracja z Windowsem 10 z pewnością powinna zostać potraktowana jako duża zaleta. Warto nadmienić, że dodatkowe miejsce można uzyskać polecając OneDrive znajomym oraz kupując smartfony Samsunga. Oto lista za jaką kwotę otrzymamy pojemność na OneDrive.
- 15 GB – za darmo
- 100 GB – 8 zł
- 200 GB – 16 zł
- 1 TB + Office 365 – 42,99 zł
Google Drive
Chmura Google to bardzo rozbudowane narzędzie – zarówno dla użytkowników indywidualnych, jak i dużych zespołów. Oferuje nie tylko przestrzeń dyskową, ale także dodatkowe usługi, takie jak Zdjęcia Google, pakiet biurowy Google Docs, a także najwyższego stopnia szyfrowanie plików, co zwiększa bezpieczeństwo naszych danych.
Aplikacje Google są dostępne na najpopularniejsze platformy i wyróżnia je bardzo mądrze zaprojektowany interfejs, który sprawia, że łatwo się z nich korzysta. To jednak nie wszystko. Wersja dla korporacji oraz zespołów przynosi wiele usprawnień, które ułatwiają kolaboracje, a szybki sposób udostępniania plików polubią także indywidualni użytkownicy.
Również w przypadku Google Drive darmowe miejsce – 15 GB – możemy dodatkowo zwiększyć. Firma z Mountain View docenia chociażby uczestników programu Lokalni Przewodnicy, którzy mogą uzyskać za darmo dodatkową przestrzeń dyskową na dane jak przystało na najlepsze chmury w naszym rankingu.
- 15 GB – za darmo
- 100 GB – 1,99 €
- 1 TB – 9,99 €
- 10 TB – 99,99 €
- 20 TB – 199,99 €
- 30 TB – 299,99 €
iCloud Drive
Korzystanie z wirtualnego dysku Apple ma sens tylko wtedy, gdy jesteśmy użytkownikami sprzętu tej firmy. Dostęp do iCloud Drive jest bowiem możliwy tylko za pośrednictwem systemów OS X i iOS, nie licząc plików iWork, które możemy otworzyć przez przeglądarkę internetową na stronie iCloud.com.
Chmura Apple wyróżnia się świetną integracją z oprogramowaniem tej firmy oraz prostym, ale intuicyjnym interfejsem. Choć nie przynosi ona w zasadzie żadnych dodatkowych funkcji, to użytkownicy sprzętu firmy z Cupertino powinni się nią zainteresować. Nie od dziś wszak wiadomo, że najbardziej skuteczne są w wielu przypadkach rozwiązania natywne.
- 5 GB – za darmo
- 50 GB – 0,99 €
- 200 GB – 2,99 €
- 1 TB – 9,99 €
Skoro mowa o nowoczesnej technologii to zobacz także innowatorską technologię HDR, którą możesz mieć w telewizorach, komputerach i monitorach!
Treść z archiwalnej wersji strony, stworzona przez autora bloga.
Jak dla mnie lektura obowiązkowa, dla każdego, niezależnie od przekonań
To, co robisz, ma ogromną wartość.