Centrala telefoniczna PBX – kiedy warto z niej skorzystać

Centrala telefoniczna PBX – kiedy warto z niej skorzystać

Aby firma mogła łatwo komunikować się wewnętrznie i z klientami i kontrahentami, powinna posiadać sprawnie działający system telefoniczny. Gdy jeden telefon to za mało, można założyć centralę telefoniczną. W tym celu najczęściej wybierane są centrale PBXhttps://focustelecom.pl/focus-pbx/. Co warto o nich wiedzieć?

Czym jest centrala PBX?

Centrala PBX (od ang. private branch exchange), która określana jest także jako centrala abonencka, to rodzaj centrali telefonicznej zarządzanej przez jej właściciela, na przykład przez firmę. Centrala ta pozwala na stworzenie wewnętrznej sieci telefonicznej.

Za pomocą centrali PBX możliwe jest realizowanie połączeń wychodzących poza nią, czyli standardowego ruchu telefonicznego, a także prowadzenie wewnętrznych rozmów w ramach centrali. Obecnie do wyboru jest szeroka gama centrali telefonicznych, które mogą być dostosowane indywidualnie do potrzeb przedsiębiorstwa.

Dostępne są także centrale typu IPBX, inaczej IP-PABX (od ang. Internet Protocol Private Automatic Branch Exchange), które wykorzystują internetowy protokół komunikacyjny IP. Obsługują one połączenia VoIP, a także dają one dodatkowe możliwości, na przykład umożliwiają prowadzenie wideokonferencji. Centrale telefoniczne IPBX określane są także jako centrale wirtualne.

Kiedy warto zdecydować się na założenie centrali PBX?

Centrale PBX, a także ich internetowe odpowiedniki, czyli IPBX niosą ze sobą szeroka gamę korzyści, dlatego na ich założenie decyduje się obecnie tak wielu przedsiębiorców, którzy chcą poprawić efektywność komunikacji zarówno wewnątrz firmy, jak i na zewnątrz niej.

Zalety centrali PBX:
– usprawniają prowadzenie wewnętrznych rozmów przez pracowników
– zmniejszają koszty związane z komunikacją – redukcja linii telefonicznych, brak opłat za wewnętrzne rozmowy w ramach firmy
– umożliwiają korzystanie z dodatkowych funkcji, na przykład kontrola kosztów połączeń, nakładanie blokad na użytkowników, automatyczne trasowanie połączeń, prowadzenie wideokonferencji w przypadku central IPBX

Jak założyć centralę telefoniczną PBX?

Aktualnie centrale telefoniczne PBX oraz IPBX są oferowane przez wiele firm zajmujących się działalnością w branży telekomunikacyjnej. Zapewniają one swoim klientom fachową pomoc związaną z doborem odpowiedniego sprzętu, a także przeprowadzają jego instalację i konfigurację. Służą także wsparciem serwisowym wtedy, gdy pojawią się usterki i inne problemy z funkcjonowaniem centrali.

Zatem założenie centrali telefonicznej, w szczególności tej bazującej na połączeniach internetowych, jest dla wielu firm przyszłościową inwestycją.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *